Tuesday, November 2, 2010

guru masa depan harus menunjukkan, bukan hanya mengatakan, kemahiran

ST. PAUL, Minn - Berdiri di tepi kolam dikelilingi oleh kelas nya keempat kelas, Jasmine Zeppa mengisi ember dengan air coklat dan mengajar murid-muridnya pada ilmu mengamati dan merakam data. Banyak dari anak-anak tampak lebih tertarik pada angsa di sisinya, seorang pelari lewat dan rangup daun bawah kakinya.
Zeppa sendiri profesor dari Universiti St Catherine video yang berdiri di dekatnya dan direkodkan dari itu semua.
"Saya fikir itu pergi serta itu mungkin boleh, mengingat pengalaman dia," kata sang profesor, Susan Gibbs Goetz,. snap ulasan nya: The Zeppa 25 tahun boleh melakukan pekerjaan yang lebih baik memegang perhatian pelajar, tetapi juga membina pelajaran masa lalu.
Zeppa adalah salah satu kelas pertama dari guru bercita-cita yang bersiap-siap untuk baru, keperluan menuntut lebih untuk menerima kebenaran guru mereka. Sebuah sistem lesen baru sedang diuji di 19 buah negara yang merangkumi filem guru pelajar di kelas mereka dan menilai video, juga calon perlu menunjukkan bahawa mereka dapat menyiapkan pelajaran, penjahit ke tahap yang berbeza daripada pelajar dan hadir secara berkesan.
Kebanyakan negara bahagian hanya memerlukan calon guru kelas mereka lulus kerja dan ujian bertulis. Pendukung sistem baru mengatakan program Penilaian Prestasi Guru adalah perbaikan yang signifikan, sementara yang lain sedikit lebih hati-hati dalam pujian mereka, dan memperingatkan bahawa itu tidak dijamin hal itu akan menyebabkan guru lebih berjaya.
Penilaian juga tempat tanggung jawab untuk grading calon guru dengan pasukan evaluator luar yang tidak memiliki saham pada hasil. Saat ini, para guru-dalam-latihan dinilai oleh perguruan tinggi mereka, yang ingin pelajar mereka untuk mendapatkan lesen mengajar mereka.
"Ini pergeseran besar bahawa seluruh negara sedang mengalami," kata Misty Sato, University of Minnesota pendidikan profesor yang membantu menyesuaikan penilaian untuk Minnesota. "Ini akan dari 'Apa yang dialami calon anda?" apa calon anda boleh lakukan. "
Minnesota dijadualkan untuk menjadi negara pertama yang mengadopsi sistem baru apabila memakai pada tahun 2012. Empat negara lain - Massachusetts, Ohio, Tennessee dan Washington - merancang untuk memakai dalam masa lima tahun. Empat belas negara lebih banyak menjalankan pilot.
Program penilaian guru merupakan projek bersama oleh konsortium yang terdiri daripada Stanford University, American Association of Colleges untuk Guru Pendidikan dan Dewan Sekolah Ketua Pejabat Negara.
Sharon P. Robinson, presiden AACTE, sebuah kumpulan payung bagi sekolah yang mengkhususkan diri dalam latihan guru, berkata penilaian akan bererti guru yang lebih baik - dan pelajar akhirnya lebih sukses.
Penilaian ini dikembangkan di Stanford Center for Assessment, Pembelajaran dan Ekuiti. Ray Pecheone, pengarah eksekutif pusat, mengatakan lebih dari 12.000 calon mengajar telah melalui dalam empat tahun ujian di California.
California dan Arizona adalah hanya menyatakan bahawa saat ini memerlukan ujian prestasi kepada guru lesen. Dua dari tiga California ujian prestasi yang berbeza menggunakan ulasan video. Uji California ketiga dan satu di Arizona memerlukan evaluator untuk duduk di kelas dan mengamati guru-dalam-latihan.
Pecheone mengatakan negara sekali lagi mengadopsi program konsortium rancangan untuk menjejaki prestasi guru yang tidak baik pada penilaian untuk melihat apakah pelajar lebih baik terhadap ujian standard berbanding guru lain. Dia mengatakan khusus daripada kajian lanjutan belum memutuskan, tapi ia mengatakan akan membuat banyak menggunakan sampling.
Karen Balmer, pengarah eksekutif Dewan Pengajaran Minnesota, mengatakan penilaian akan bererti akuntabilitas yang lebih bagi perguruan tinggi mengajar. Untuk pertama kalinya, katanya, lembaga itu akan mempunyai data bebas yang menunjukkan seberapa baik sekolah-sekolah yang mempersiapkan pelajar. Mereka yang konsisten menghasilkan lulusan berperforma rendah boleh ditempah oleh negara untuk meningkatkan program mereka.
Balmer mengatakan guru pelajar akan membayar sebahagian daripada kos program baru - mungkin sekitar $ 70 mereka sekarang membayar untuk ujian tertulis di Minnesota. Setidaknya pada awalnya, pelajar akan mengambil kedua-dua ujian, tetapi Balmer mengatakan negara boleh mempertimbangkan menjatuhkan ujian tertulis di masa depan.
Pelajar yang bom penilaian kemungkinan akan diperlukan untuk merebut kembali mereka. Jika mereka tidak menguji lagi, beberapa guru masih boleh mendapatkan lesen mengajar Minnesota jika perguruan tinggi mereka menentukan ada keadaan khusus - seperti jika pelajar sakit - dan mengesyorkan lesen, Balmer kata.
Tom Dooher, presiden kesatuan guru Minnesota "kata kumpulan tersebut disokong kerana penekanannya pada kemahiran nyata-negara membangun mengajar. "Ini adalah apa reformasi pendidikan harus seperti, bagi para pengamal dengan pengamal," katanya.
Lain mengambil sikap menunggu dan melihat tentang program.
Kata laluan Jacobs, naib presiden Dewan Nasional non-partisan pada Mutu Guru, mengatakan bahawa ia akan menyokong ujian yang boleh meramalkan siapa yang akan menjadi guru yang baik, tapi dia tidak yakin penilaian prestasi itu. Terlalu sering, katanya, nilai kelulusan atas surat ketetapan tersebut ditetapkan begitu rendah yang melewati hampir semua orang dan guru-guru paling lemah tidak diadakan semula.
"The track record dari jenis penilaian benar-benar bisa memisahkan gandum dari sekam tidak begitu persuasif," kata Jacobs.
Untuk Zeppa, calon guru, sesi pondside dengan keempat ribut-anak kelas hanya berlatih ketika dia pergi melalui proses penilaian di musim semi 2012. Dia bilang itu membuat dia seorang guru yang lebih baik, bahkan jika proses boleh menyakitkan.
"Ini menegangkan, idea bahawa setiap kesalahan yang anda buat pada filem," katanya.