Tuesday, March 8, 2011

'Race Berantah' target tekanan akademik

Ada adegan kunci dalam filem dokumentari "Race Berantah" ketika seorang pelajar SMA bertanya, "Jika saya tidak boleh gagal, dan membuat kesalahan, maka bagaimana saya boleh diharapkan untuk belajar?"
Soalan seperti itu mungkin mendapatkan tamparan keras pada pergelangan tangan dari "Tiger Mom" Amy Chua. Tapi itu pemerhatian cerdik dan salah satu yang mendorong rumah titik utama dari film ini: bahawa keasyikan kami dengan ujian dan prestasi yang telah memamah aktual pembelajaran di kelas, dan bahkan mungkin mengancam perkembangan sihat anak-anak, yang sering merasa kewalahan oleh tekanan untuk unggul di semua kos.
Sejak dilancarkan pada bulan September, anggaran-kecil, doc besar-buzz telah ditunjukkan di lebih daripada 1,400 pusat komuniti, sekolah dan gereja di seluruh negeri, gambar penonton sebahagian besar terdiri dari orang tua tapi termasuk guru dan pentadbir sekolah - banyak di antaranya yang bersemangat untuk berkongsi kegelisahan mereka tentang apa yang mengorbankan pelajar demi kejayaan akademik.

Dan sementara masalah mungkin tampak khusus untuk yang agak sempit, terutama makmur demografi, itu penting bahawa pada saat pendidikan sering disebut sebagai isu hak-hak sivil di zaman kita, ada keluarga yang tampaknya terbaik dilayani oleh sistem yang ada yang mempersoalkan status quo.
Setelah mendengar tentang "Festival ke Nowhere," ditetapkan peguam Roger Medoff untuk screening di sebuah pusat komuniti di kampung halamannya di Columbia, Md Dia merasa lega dan terkejut ketika lebih dari 200 orang muncul, banyak dari mereka tinggal untuk balai kota-gaya perbincangan setelahnya.
"Saya fikir itu benar-benar keren bahawa filem ini adalah mengartikulasikan isu bahawa aku telah berjuang dengan untuk sementara waktu," katanya. "Ini benar-benar disahkan untuk saya bahawa ada banyak orang yang berkongsi perasaan saya."
Sebelum menjadi seorang peguam, Medoff mengajar di sekolah menengah di awal 1970-an. "Pendulum itu di tempat yang sangat berbeza, maka - itu adalah waktu yang sangat eksperimental," katanya "Itu ketika saya berfikir saya mengembangkan nilai-nilai saya tentang apa pendidikan progresif boleh menjadi Jadi untuk masa yang lama saya telah kritis, dan .. marah, ini budaya ujian yang berlebihan dan kerja-kerja rumah. "

Sebagai Medoff dan beberapa keluarga dalam filem profil mengakui, berada dalam keadaan malar mengukur berasal dari alergi semua-Amerika untuk menjadi rata-rata - rasa takut bahawa sesuatu yang kurang dari luar biasa tidak cukup baik. (A takut bahawa Sarah Palin yang terkini dimainkan pada saat dia menuduh Presiden Obama "kurangnya iman dalam exceptionalism Amerika.")
'Kita perlu kembali ke sini'
Ketika putri Amy Kappers 'tertua, Olivia, seorang mahasiswa di Walnut High School di Cincinnati, mencetak di persentil 98 pada ujian amalan PSAT, ibunya terkesan - tapi Olivia kecewa.
"Aku seperti, OK, kita perlu kembali ke sini," kata Kappers.
Newsvine suara: Apakah kita terjadinya tekanan akademik anak-anak kita?
Ketika tiba saatnya bagi Olivia untuk memilih jadual kursus nya untuk tahun pertama, ibunya berpendapat untuk mengehadkan bilangan program lanjutan-penempatan dia boleh mengambil - walaupun guru Olivia yang mendorong dia untuk mengambil lebih.
"Ini bukan bahawa kita tidak berfikir ia boleh mengatasinya, hanya saja ada keseimbangan," kata Kappers. "Kami berkata kepadanya, jika ada permainan bola keranjang pada malam Selasa, anda harus boleh pergi."
Putrinya melihat hal-hal yang berbeza.
"Saya berharap reaksi ibu saya sampai batas tertentu, aku tahu dia ingin aku memiliki keseimbangan beberapa," kata Olivia. Dan sementara berada di lari lintas-negara dan pasukan menjejaki memastikan bahawa dia tidak belajar sepanjang masa, ia mengakui ia merindukan mempunyai masa lebih banyak wajah dengan teman-teman. "Ada beberapa minggu ketika saya merasa seperti saya tidak benar-benar melakukan apa-apa, seperti seharusnya aku menelefon seseorang," katanya.
Loading di program AP akan bererti PR lebih tahun depan, tapi Olivia merasakan tekanan untuk mengambil keuntungan dari semua yang sekolahnya yang ditawarkan.
"Ini seperti, AP adalah sesuatu yang anda berusaha untuk masuk ke - jika saya tidak mengambil mereka, aku merasa seperti saya tidak akan menjadi seperti dicabar," katanya "Dalam beberapa hal, saya merasa seperti mengambil mudah akan benar-benar melakukan. berlawanan dan membuat anda stres bahawa anda jatuh di belakang, terutama ketika tidak kelihatan seperti yang baik untuk perguruan tinggi bahawa sekolah anda menawarkan 30 kursus AP dan anda hanya mengambil dua. "
Pada akhirnya, Olivia dan ibunya mencapai kompromi dari empat program AP. Amy Kappers menggambarkan pengalaman sebagai "pembuka mata."
"Saya bilang suami saya, saya tidak berfikir ada banyak keluarga yang mengandungi diskusi ini. Dalam kebanyakan rumah, ini: 'Anda perlu belajar lebih, mendapatkan nilai yang lebih baik, bekerja keras, "" katanya. "Jadi agak canggung saya tidak mempunyai banyak orang yang saya boleh diajak bicara tentang ini" ..
Masalah atau hak istimewa?
Sebelum ia menjadi sedar menyokong sekitar "Race Berantah," diandaikan Medoff dia sendirian di kekhawatirannya juga.

"Saya membayangkan anak-anak dipaparkan dalam" Waiting for Superman "berharap mereka mempunyai masalah ini," kata Medoff. "Saya sudah memikirkan hal ini banyak, dan saya memahami bahawa beberapa akan mempertimbangkan masalah ini menjadi hak istimewa. Tapi coba tebak apa? Ada yang berbeza turun masalah pada sisi itu. "
Sementara Medoff berbicara dengan bangga tentang putri sulungnya, yang pada 18 adalah motivasi diri, tinggi mencapai senior, ia bimbang bahawa orang-orang datang pada prestasi terlalu tinggi kos.
"Dia terlambat, dia tidak teratur dan stres," katanya. "Sepertinya fundamental tidak sihat."
Tapi putrinya sering membela kebiasaan nya.

"Dia akan berpendapat, 'Inilah yang perguruan inginkan, ini adalah apa yang harus saya lakukan. It's great bahawa anda pada kereta musik ini, tapi aku harus pergi ke sekolah besok dan menangani hal ini, '"kata Medoff.
Apakah aktivisme terinspirasi oleh "Race Berantah" akan menghasilkan perubahan yang berarti masih harus dilihat, tetapi sudah di sekolah Medoff, dua guru telah mengadopsi dasar ada PR-sejak menyaksikan filem tersebut. Dan putri Medoff telah memutuskan untuk menghadiri kuliah yang belum tentu yang paling akademik kompetitif, tapi satu yang merasa seperti pas untuknya-yang lebih menyokong dan memelihara dari mahasiswanya.
"Ada nips kecil dan melipat yang terjadi, tapi saya pikir sama pentingnya, ini telah diberi kepercayaan orang tua lebih meletakkan kaki mereka turun," kata Medoff. "Semalam, misalnya, saya mengatakan kepada putri saya bahawa bahkan jika dia wasn 't selesai dengan pekerjaannya oleh 09:30, dia harus berhenti Tentu saja, tidak selalu bekerja .. Ini masih perjuangan yang berat. "