Tuesday, November 2, 2010

Amerika mungkin mengambil nafas runcit pada bulan Oktober

NEW YORK - Setelah kesenangan back-to-sekolah di minit terakhir membeli, Amerika tampaknya telah mengambil jeda belanja pada bulan Oktober, menghasilkan gambar yang dicampur jualan runcit.
menidurkan Itu bisa berlanjut sampai hari selepas Thanksgiving, awal tidak rasmi dari musim Krismas, sebagai pembeli menunggu tawaran besar, banyak penganalisis mengatakan.
Angka yang dikeluarkan Rabu oleh MasterCard Advisors 'SpendingPulse, perkhidmatan data, menunjukkan bahawa beg-beg kekuatan bulan lalu - barang mewah serta perempuan dan pakaian anak-anak - mengangkat. Penjualan online juga tetap menjadi titik terang.
Tapi pelanggan elektronik, terseret dengan mendiskontokan mendalam pada televisyen panel datar, mengalami penurunan belanja berbanding dengan Oktober 2009. jualan pakaian Men's yang loyo. Pelanggan juga menarik kembali lagi pada peralatan utama di tengah tidak adanya insentif cukai rumah.
detail lebih lanjut akan tersedia apabila rantai Khamis pembebasan mereka masing hasil penjualan Oktober.
"Ini merupakan bulan OK. Hal tersebut tidak begitu buruk," kata Mike McNamara, naib presiden penyelidikan dan analisis untuk SpendingPulse, yang meliputi transaksi dalam segala bentuk termasuk wang tunai.
McNamara mencatat dia telah bimbang tentang penjualan Oktober kerana peruncit tidak mahu melihat penumpukan persediaan menuju ke musim. Tapi dengan pengecualian TV berukuran super, yang telah menjadi korban dari kekenyangan industrywide, ia mengatakan bahawa peruncit tidak terjebak dengan banyak barang dagangan mereka harus menyingkirkan untuk membuat ruang untuk saham bercuti.
Namun, penganalisis lain dipangkas mereka ramalan Oktober. Dewan Antarabangsa Pusat Perbelanjaan dikupas proyeksinya untuk ukuran kunci yang disebut pendapatan di kedai-kedai terbuka sekurang-kurangnya setahun. ICSC sekarang mengharapkan pertumbuhan berada di mana saja dari 2 persen menjadi 2,5 persen, walaupun dorongan dari belanja Halloween. Itu sedikit lebih rendah daripada ramalan sebelumnya selama 2.5 peratus menjadi 3 peratus pertumbuhan.
Mewah seperti kedai Nordstrom Saks dan diharapkan untuk menuai keuntungan yang kuat kerana pasaran saham rebound, sedangkan kadar diskaun harus baik. Penganalisis percaya department store terluka bulan lepas kerana cuaca luar biasa hangat menyakiti jualan barang-cuaca sejuk. Penganalisis akan memantau prestasi bulan lalu di diskaun Target Corp, yang memperkenalkan banyak-diterbitkan yang diskaun 5 peratus untuk menyimpan kredit dan pemegang kad debit. Tawaran bermula 17 Oktober.
Wal-Mart Stores Inc, runcit terbesar di dunia, tanpa pendapatan laporan lagi di kedai-kedai terbuka sekurang-kurangnya satu tahun setiap bulan.
"Peruncit mungkin melihat beberapa permintaan terpendam" sebagai suhu sejuk, tapi Ken Perkins, presiden RetailMetrics syarikat penyelidikan. menambah, "peruncit akan harus promosi Sebahagian besar pelanggan yang menunggu .. Kecuali (tawar-menawar adalah) benar-benar menarik seperti 70 peratus, pelanggan akan menunda. Ini akan menjadi lain musim liburan akhir."
Penurunan jualan rata tempoh mencerminkan bagaimana dengan pengunjung yang semakin menghabiskan hanya apabila mereka mempunyai alasan yang baik untuk keluar ke mal - apakah itu untuk kembali-sekolah untuk-atau jika mereka keluar dari sesuatu, seperti susu.
"Persekitaran pelanggan tetap berombak dengan tahap promosi meningkat," tulis penganalisis UBS Roxanne Meyer dalam sebuah laporan yang diterbitkan Isnin.
Para ahli ekonomi berharap jualan hari cuti menjadi hanya sedikit lebih baik dari tahun lalu sebagai pembeli tetap berhati-hati tentang perbelanjaan. Pengangguran masih terjebak hampir 10 peratus, dan keyakinan pelanggan masih jauh di bawah apa yang dianggap sihat. Itu sebabnya peruncit lebih banyak membuat menggalakkan lebih besar ke pasaran Krismas bermula pada bulan Oktober.
Sears Holdings Corp dan Amazon.com sudah menawarkan diskaun mereka pitching sebagai "Jumaat Hitam" kesepakatan. Walaupun peruncit mahu orang untuk berbelanja dahulu, Black Friday, sehari selepas Thanksgiving, dianggap sebagai kickoff belanja bercuti. Ia mendapat namanya kerana secara sejarah hari yang peniaga menjual barang dagangan cukup untuk mendorong mereka ke keuntungan atau "hitam" untuk tahun ini.
Namun, walaupun pemasaran bercuti serupa push awal tahun lalu, pelanggan tidak melakukan banyak membeli sehingga mereka keluar untuk jualan besar pada hari selepas Thanksgiving, Perkins said.