Thursday, November 11, 2010

Elizabeth Smart selesai sidang kesaksian Utah

GARAM DANAU KOTA - Orang yang dituduh menculik Elizabeth Smart adalah seorang kasar, kesat, orang egois yang menggunakan agama untuk membenarkan tindakannya, termasuk penculikan dan perkosaan, dia mengatakan kepada juri pada hari itu, ketiga dan terakhir dari kesaksian.
"Dia nombor satu keutamaan, diikuti dengan seks, dadah dan alkohol, tetapi ia menggunakan agama dalam semua aspek-aspek untuk membenarkan semuanya," kata Smart dengan suara yang jelas.
Dia menyelesaikan kesaksian hari Rabu pagi selepas hanya 15 minit dari pemeriksaan silang oleh peguam pertahanan Brian David Mitchell, seorang penceramah jalan keliling dituduh mengambil dia dari hujung pisau rumah pada tarikh 5 Jun, 2002 ketika ia berumur 14.
Lebih AS Berita
CIA probe wajah kedua atas pelupusan rakaman
Pejabat Arsip Nasional isyarat mereka akan membuka kembali probe ke apakah penghancuran rakaman video CIA soal siasat melanggar undang-undang persekutuan nota. Penuh cerita
Obama hormat pasukan, mengutuk Korea Utara
menghormati skuad Raifal doktor haiwan dengan 57.000 selamat tinggal
Pakatan perdagangan bebas berjaya lolos dari AS, Korea Selatan
kapal pesiar Stricken mendekati pelabuhan San Diego
Mitchell, 57, dibebankan di mahkamah persekutuan dengan pengangkutan penculikan dan melanggar undang-undang anak di bawah umur lintas negara. Jika terbukti bersalah, ia menghadapi hukuman seumur hidup.
peguam pembela Mitchell berpendapat ia menderita penyakit mental meningkat dan memegang keyakinan agama ekstrim yang mengarah ke berfikir ia diarahkan oleh Allah.
Smart memberikan penolakan bersemangat pertentangan yang pada pemegang Rabu, memanggil Mitchell munafik.
"Sembilan bulan hidup dengan dia dan melihat dia menyatakan bahawa dia adalah hamba Allah dan dipanggil untuk melakukan pekerjaan Tuhan dan segala sesuatu yang dia lakukan untuk saya adalah keluarga saya adalah sesuatu yang saya tahu bahawa Tuhan tidak akan memberitahu seseorang untuk melakukannya," katanya. "Tuhan tidak akan pernah memberitahu seseorang untuk menculiknya di hujung pisau dari tempat tidur mereka, dan dari sisi kakaknya ... tidak pernah terus perkosaan dan pelecehan seksual nya."
iklan | iklan info



Sekarang 23, Smart ditemui pada bulan Mac 2003 dengan Mitchell.
Dalam kesaksian dahulu, dia mengatakan selama sembilan bulan bahawa dia mengalami perkosaan hampir setiap hari dan dipaksa untuk minum alkohol, dadah dan pornografi menggunakan paparan.
Pada malam penculikan itu, Smart kata Mitchell membawanya ke sebuah kem lereng gunung di atas Salt Lake City, di mana dia dilucuti piyama merah dan mengenakan jubah putih sebelum dipaksa untuk berkahwin dengannya dalam upacara kilat Mitchell dilakukan sendiri.
Mitchell juga berulang kali mengancam bahawa Smart, keluarganya, atau siapa pun yang cuba untuk membantunya akan dibunuh jika ia pernah cuba untuk melarikan diri.
Smart bilang dia menjangkau untuk membantu di salah satu perjalanan ia dibuat dengan Mitchell dan isterinya pada masa itu, Wanda Eileen Barzee, dari perkhemahan mereka.
"Ms Barzee membawaku ke bilik mandi di Hard Rock Cafe dan saya cuba untuk 'membantu' awal ke warung bilik mandi," kata Smart.
Paling Hangat
Russia perburuan agen yang mengkhianati sel AS
Bedah kesalahan mengarah doc ke culpa MEA awam
Iraq setuju pada kerajaan baru setelah jalan buntu
kapal pesiar Stricken diderek rumah
persatuan GOP terhadap pemotongan pertahanan mengikis
Banyak kesaksian hari Rabu berpusat pada penggunaan Mitchell iman dan tulisannya, "The Book of Immanuel David Yesaya," sebuah buku tebal bertele-tele yang menyenaraikan tanda sendiri agama yang dicampur Alkitab ajaran dengan doktrin awal Gereja Yesus Kristus dari Orang- orang Suci Zaman Akhir dan New Age ahli falsafah.
Smart mengatakan ia telah membaca buku itu dan Mitchell itu telah bercakap dengan dia tapi tidak pernah membincangkan idea-idea kontroversi tentang iman - termasuk poligami - dengan orang lain.
Selama pemeriksaan silang pendek, Smart ditanya oleh persekutuan pembela Robert awam Steele apakah penggunaan Mitchell doa-doa dan berkat tampak akrab berlatih sendiri Mormon.
Kisah: Elizabeth Smart menceritakan tentang perkosaan penculik itu, ancaman
Smart mengatakan ada beberapa persamaan, tetapi doa verbal Mitchell digunakan untuk memanipulasi dan Barzee, termasuk melakukan hubungan seks.
"Hal-hal yang ia katakan dalam doa-doanya hal yang saya tidak akan pernah berkata," jawabnya.
"Dia akan berkata, 'Sila memberkati saya,' (Smart), bahawa saya akan mampu mengatasi tugas sbg seorang isteri saya dan boleh naik ke kesempatan dan memenuhi tugas sbg seorang isteri saya. Itu adalah tentang hal yang paling jauh dari doa saya. "
Mitchell tidak dalam ruangan sidang untuk mendengar untuk mendengar Smart bersaksi. Seperti pada setiap hari sidang sebelum ini, ia dipindahkan untuk mengganggu proses dengan menyanyikan lagu-lagu pujian. Dia menyaksikan sidang di televisyen litar tertutup dari sebuah sel induk.