Thursday, November 11, 2010

KT Sullivan membawa Broadway untuk kaum muda

Punca Celeb menyoroti karya selebriti atas nama penyebab khusus. Minggu ini, kita berbicara dengan penyanyi dan pelakon KT Sullivan tentang penglibatannya dengan The American Arahan Nyanyian Project, sebuah pertubuhan bukan keuntungan yang membawa penyanyi dari persembahan Broadway dan kabaret ke New York City sekolah untuk memperkenalkan orang-orang muda untuk lagu popular di Amerika.
Lahir di berawa Depot, Okla., Kathleen "KT" Sullivan adalah seorang penyanyi dan pelakon Amerika terkenal untuk teater muzikal dan persembahan kabaret. Dia baru saja selesai beberapa siri persembahan kabaret berjudul "Dancing in the Dark" di The Oak Room di New York City Algonquin Hotel. Sullivan juga tur bangsa dalam acara seperti "Annie Get Your Gun" dan membuat tanda di Broadway dengan muzikal seperti "Tidak, Tidak Nannette," "Tiga Penny Opera" dan "Gentleman Blondes suka."
The American Songbook host tahunan "Nama Itu Tune" menyamar gala pada 6 November di The Ballroom Edison di New York. Acara ini untuk menyoroti dan bertepuk tangan karya penyanyi Amerika Margaret Whiting dan pengarah Michael Mayer, sementara juga mengumpul wang untuk The American Songbook Projek.
Q: Bolehkah anda ceritakan sedikit tentang Amerika Projek Buku Nyanyian dan penglibatan anda dengan itu?
Sullivan: Aku telah pergi ke beberapa sekolah sebelum dan apakah mereka balita kecil yang duduk di sekitar, atau remaja yang tidak anda berfikir anda akan mendapat perhatian mereka, apa yang saya perhatikan adalah jika anda bernyanyi yang menarik lirik, anda punya perhatian mereka (ketawa) dan mereka tidak selalu digunakan untuk mendengar kata-kata. Mereka digunakan untuk mendengar hanya mengalahkan kadang-kadang dan mereka berubah oleh cerita, dan anda boleh mendapatkan perhatian mereka yang merupakan kejutan yang menyenangkan bagus.
Q: OK, dan apa yang pusat menarik?
Sullivan: (Tertawa) Yah, misalnya, Amanda McBroom memiliki sebuah lagu (bernyanyi) "Aku 21 dan aku 5 kaki sembilan, punya wajah dan tubuh untuk menukar fikiran anda, I'ma gambar begitu halus untuk melihat . Setiap kali aku berjalan jalan-jalan kota laki-laki dan anak-anak mereka semua jatuh panggil 'darling pulang dengan saya, oh Sayang cantik, pulang ke rumah dengan saya.' Bermimpi cara untuk mengisi masa, semuanya bermimpi akan baik-baik saja. Bermimpi adalah satu-satunya yang saya. Saya, saya tinggal di mimpi. "
Klik di sini untuk kandungan yang berkaitan
Dikembe Mutombo berdiri tinggi untuk amal
Johnny Weir kasut untuk menyebabkan
Aasif Mandvi: Komik bantuan bagi Pakistan
amal rock 'n' Rock calo main balik kanser kulit
iklan | iklan info



Itulah wanita [yang] menulis "The Rose" dan lagu yang tidak begitu terkenal, tapi anak-anak akan mengikuti cerita. Dan baris berikutnya adalah "Ayahku dia seorang pengusaha, punya puri tua besar di Switzerland dan sebuah rumah besar dengan laut." Berjalan Dia melalui cerita yang berbeza, di dalam kisah tentang wanita yang tinggal di mimpi. Dan anak-anak mulai datang dengan anda. Ini benar-benar indah. Dan jika anda dengan Mark Nadler dia akan menyanyikan sebuah lagu tentang Minnie yang Moocher, atau sesuatu. Atau, aku menyanyikan sebuah lagu oleh Jerome Kern disebut "Suami Isteri Pertama Saya." Lagu-lagu ini lucu, mereka sedia untuk mentertawakan lelucon mereka belum dengar sebelumnya.
T: Jadi apa yang anda pergi ke sekolah dan melawat sekolah-sekolah lakukan untuk anak-anak ini?
Sullivan: Saya berharap mereka terkena jenis muzik yang lain, itu seperti pelajaran sejarah. Anak-anak cenderung berfikir bahawa muzik mereka [adalah] satu-satunya jenis muzik. Itu membuat mereka menyedari hal-hal yang telah datang sebelumnya dan tradisi-tradisi Amerika seperti Irving Berlin "Aku suka Piano" dan kerana saya menyanyi "I Love a Piano" dan duduk di kunci, dan "I Love a Piano" ditulis pada tahun 1914. Dan Alexander Ragtime Band pada tahun 1911: (bernyanyi) "Ayo dengar! Ayo dengar! Alexander Ragtime band, "mereka memahami itu. Dan kemudian ketika anda memberitahu mereka itu ditulis hampir 100 tahun yang lalu, pelajaran sejarah mereka, apa Amerika telah diberikan kepada dunia.
Lebih lanjut mengenai amal dan Filantropi
Kaya Amerika mengurangkan sumbangan amal
Amal memberikan oleh Amerika kaya turun lebih dari satu pertiga antara tahun 2007 dan 2009 sebagai kemelesetan AS terburuk dalam beberapa dekad memberikan tekanan pada sektor bukan keuntungan, menurut sebuah kajian yang dikeluarkan Selasa. Penuh cerita
KT Sullivan membawa Broadway untuk kaum muda
Pasangan memberikan diri $ 11.200.000 menang loteri
Dikembe Mutombo berdiri tinggi untuk amal
exec Makanan mengarah melawan kelaparan bukan untung
Alexander's Ragtime Band menyapu dunia, dan Ragtime menyapu dunia seperti rap adalah menyapu dunia sekarang. Ada sesuatu yang disebut Ragtime pada tahun 1911 yang melanda dunia, yang merupakan sumbangan Amerika untuk budaya dunia. Dan itu adalah kombinasi dari pendatang Yahudi seperti Irving Berlin dicampur dengan pengaruh dalam budaya hitam [yang] membawa kami Ragtime. Apa, dengan Scott Joplin dan Lemak Waller, orang-orang semua datang bersama-sama untuk mencipta sesuatu yang sangat Amerika, dan itu meleleh muzik pot. Dan itu pelajaran sejarah mereka di Amerika apa yang ditawarkan kemudian dan sekarang.
T: Mengapa Amerika Projek Buku Nyanyian sebuah organisasi bukan keuntungan yang penting, ketika ada begitu banyak di luar sana?
Sullivan: Sangat penting untuk saya kerana saya menyanyi di suatu tempat yang disebut Algonquin mana cover adalah $ 60 dan ada kadang-kadang menu pra-tetap sebanyak $ 60, yang anda tidak boleh keluar kurang dari $ 120 sebelum cukai dan hujung, sehingga anak-anak ini tidak akan terkena ini muzik yang saya begitu banyak cinta. Jadi ketika aku pergi ke sekolah, aku merasa seperti seorang mubaligh (tertawa). Mendapatkan muzik yang saya kasih yang saya fikir boleh terdedah kepada lebih banyak orang dan orang-orang yang tidak di tahun dan kaya, untuk bisa terkena kepada orang-orang muda sehingga mereka sedar akan sejarah mereka dan budaya mereka dan budaya di dunia, dan itu muzik yang saya tidak ingin mati!
Dan ada orang bahkan menulis sekarang, seperti saya sebutkan Amanda McBroom, tapi ada orang lain seperti teman saya Francesca Blumenthal yang menulis lagu berjudul "The Lies dari Lelaki Tampan," yang dirakam oleh Cleo Laine. Ada lagu yang besar sedang ditulis hari ini dan anda boleh membuat mereka mendengar lagu-lagu dari masa lalu dan kemudian mereka akan mendengar beberapa lagu baru yang besar sedang ditulis dan saya boleh mendapatkannya di luar dinding Algonquin atau Feinstein's atau Carlisle mana orang-orang dari Upper East Side dapat makan, tetapi anak-anak di sekolah tidak pernah akan mendengar muzik ini kecuali kita bawa ke mereka, dan Projek Buku Nyanyian membawa kepada mereka.
Klik di sini untuk kandungan yang berkaitan
Cari Punca Celeb di Facebook
Ikuti Punca Celeb di Twitter
Q: Apakah anda punya waktu khusus bergerak sambil bekerja dengan organisasi ini?
Sullivan: Yah, aku rasa itu adalah ketika saya dengan Mark Nadler dan [dia berkata] [Dia mengambil] Facebook seorang anak kecil, yang seperti, 6, dan melakukan duet dengan dia pada "Ada orang di sini ingin bermain piano?" piano, dan tentu saja ada beratus-ratus anak-anak, mereka menjadi sangat bersemangat karena salah satu dari mereka berada di atas sana terlibat dengan itu; membawa anak-anak sampai dengan piano, anak-anak kecil bermain duet dengan Mark Nadler pada piano. Mereka boleh melihat itu boleh terjadi pada mereka, bahawa mereka boleh menjadi sebahagian daripada muzik ini. Itu menarik.
Q: Great. Apakah ada hal lain yang ingin anda katakan? Mungkin tentang peristiwa yang akan datang?
Sullivan: Nah acara ini sangat penting. Aku memuja Margaret Whiting. Dia merupakan Great American Songbook begitu banyak. Bahkan ada sebuah filem tahun lalu tentang Julia Child ("Julie & Julia"), dimana pada akhir filem anda mempunyai rakaman (bernyanyi) "Berkali-kali saya mengatakan pada diri sendiri bahawa aku begitu beruntung untuk mencintai anda ". Sangat menyentuh di akhir film [mendengar] suara Margaret [Whiting's], salah satu Margaret tentang warisan besar. [Dia] akan selalu datang untuk menunjukkan saya ketika saya mula keluar, ia mendorong kepada saya dan begitu [fakta bahawa] mereka akan menghormatinya adalah besar. Ini adalah satu lagi generasi akan datang yang harus mendengar muzik ini. Sangat menyenangkan untuk mendengar suara di gedung bioskop, dan dia sangat senang mendengar juga.