Wednesday, November 3, 2010

Internet, mobile terdepan liputan pemilihan

NEW YORK - Berita organisasi telah melepaskan multimedia badai widget, aplikasi, dashboard, Twitter tie-in dan doohickeys iPad untuk pemilihan hari Selasa.
Lebih dari sebelumnya, persembahan online dan mobile tidak hanya pelengkap untuk menonton TV Selasa malam, tapi dapat berfungsi sebagai sumber utama untuk mengikuti keputusan pilihan raya.
Pemilihan presiden 2008, ketika lalu lintas Web mencapai rekod tertinggi, adalah sesuatu yang parti datang-out untuk Internet. encore Web datang di Perasmian, ketika video streaming telah hari yang paling dramatik sampai saat itu. Pemilu 2010 sambilan, sebagai talian berpengalaman, tidak mungkin untuk memberikan titik balik yang sama teknologi. Tapi dua tahun kemudian, liputan Web-savvy pemilihan hari Selasa menyoroti kecanggihan tumbuh media interaktif, media sosial dan aplikasi mobile.
ABC News, CBS News, NBC News, The New York Times dan bahkan PBS yang webcast menawarkan semua hidup Selasa malam. media baru bekerjasama membantu membuka jalan: ABC News dengan Facebook, CBS dengan Google, dan NBC embedding video liputan mereka di Twitter.
Berita organisasi menempatkan fokus khusus untuk mendapatkan hasil pemilu langsung kepada pengguna pada telefon mereka dengan aplikasi yang dapat memberikan hasil yang khusus untuk pilihan raya tempatan mereka.
Kustomisasi seringkali jauh dari menarik dari persembahan multimedia. CNN, misalnya, menawarkan sesuatu yang disebut "Pemilihan saya," yang membolehkan pengguna untuk memilih hingga 15 bangsa tertentu mereka seterusnya.
Sementara itu, tujuan media sosial seperti Facebook dan Twitter menggunakan kuasa mereka untuk keluar suara.
Di atas halaman Facebook adalah peringatan bahawa Selasa adalah Hari Pemilihan. Sebuah link disediakan untuk membantu orang mencari tempat pungutan suara mereka, dan ticker menjalankan menghitung jumlah orang di Facebook yang mengklik bahawa mereka telah memilih. Jumlah meningkat cepat lebih dari 4,5 juta pada Selasa sore.
Perbualan pada pilihan raya didominasi Twitter, yang masih relatif baru lahir selama pilihan raya 2008. Website Times ', yang membanggakan pemilihan liputan yang luas, berusaha untuk diagram dialog di Twitter dengan ciri-ciri interaktif yang menunjukkan calon adalah yang paling tweeted.
Bawang komedi yang ditambah ke komen berlari, posting troubleshooting Pemilu Hari, seperti: "Orang muda harus memperhatikan tugas awam mereka dan RockTheVote Amerika yang lebih tua disarankan untuk memperlancar jazz suara .."
Video online yang paling popular, menurut Viral Video Chart, adalah "Saya Ingat," iklan anti-Republik dibayar oleh Persaudaraan Antarabangsa Boilermakers Bantuan Dana Kempen. Itu dilihat lebih dari 265.000 kali.